
İlgi (a), (b) Kanun ve Yönetmelik ile öğretmenlerimizin yıllardır çözüme kavuşturulmasını beklediği Öğretmenlik Mesleği Kariyer Basamakları konusu en sonunda yasal bir zemine oturtulmuştur. Sendika olarak bu kanun ve yönetmelik çerçevesinde öğretmenlere verilen/verilecek Uzmanlık ve Başöğretmenlik konusunda eşitlik ve adaleti temele alan bir yaklaşım sergilenmesi en temel talebimizdir. Zira bu hususu dikkatinize sunmak isteriz:
İlgi (b), (c) Yönetmelik ve kılavuzda yazan “Öğretmenlikte ve Uzman Öğretmenlikte Geçmiş Sayılacak Süreler” başlığında “Bakanlık kadrolarında öğretmen olarak görev yapmakta iken Bakanlığın diğer hizmet sınıflarında yer alan kadrolarına atananlardan, yeniden öğretmen olarak atananların diğer hizmet sınıflarında geçen süreleri”nin öğretmenlikten geçmiş sayılacağı ifade edilmiştir. Yukarıdaki madde kapsamında öğretmenlikten şube müdürlüğüne atanan ve sonrasında tekrar öğretmenliğe dönüş yapan şube müdürü üyelerimizin Milli Eğitim Bakanlığında 20 yılın üzerinde hizmeti olmasına rağmen ilgi (b) yönetmeliğin Geçiş hükmü başlığında “GEÇİCİ MADDE 1- (1) 18/10/2024 tarihinde görevde bulunan öğretmen ve uzman öğretmenler, öğretmenlikte ve/veya uzman öğretmenlikte yirmi yıllık çalışma süresini tamamlamaları ve 11 inci maddenin ikinci fıkrasında belirtilen şartlardan uzman öğretmenlikte en az on yıl hizmeti olma şartı hariç diğer şartları sağlamaları kaydıyla başöğretmen unvanı için başvuruda bulunabilir.” Maddesi kapsamında Başöğretmenlik başvuruları 18.10.2024 tarihinde öğretmen ve uzman öğretmen olmadıkları gerekçesi ile reddedilmektedir.
Üyelerimizden 21 yıllık Milli Eğitim geçmişi olan Şanlıurfa Eyyübiye İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünde şube müdürü iken istifa ederek öğretmenliğe geçen Hamdi ÜZÜMCÜ ile 37 yıllık Milli Eğitim geçmişi olan Isparta Uluborlu İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünde şube müdürü iken istifa ederek öğretmenliğe geçen Zekeriya EŞKİKARA isimli üyelerimiz Başöğretmenlik başvurusunda bulunmalarına rağmen 18.10.2024 tarihinde öğretmen veya uzman öğretmen olmadıkları gerekçesi ile başvuruları reddedilmiştir. Kılavuzda belirtilen başka hizmet kollarında hizmet yılını doldurmuş üyelerimiz gibi birçok kişi geçici madde de belirtilen "18/10/2024 tarihinde görevde bulunan öğretmen veya uzman öğretmenler" şeklinde yönetmeliğin daraltılması ile mağdur edilmiştir. Yönetmelik çıkana kadar hizmet süresinin çoğunu bakanlıkta öğretmen olarak icra eden bir kişinin kısa süre önce bakanlıkta başka bir hizmet koluna geçmesi ile yönetmelikte belirlenen kısıtlamaya takılması birçok kişiyi haksız olarak mağdur edeceği açıktır. Kanun ve yönetmelikler kişilerin haklarını korumalıdır. Hazırlanan düzenlemeler amaç ve konusuna uygun olmalıdır. Çıkarılan yönetmelik bu konuda kapsayıcı olmayıp telafisi mümkün olmayan sonuçlar ortaya çıkaracağı ortadadır. Yukarıda izahı sarih bir biçimde yapılan bu uygulama eşitlik ve adalet ilkelerine aykırı olmakla birlikte Milli Eğitim Bakanlığımızdan bu durumu "18/10/2024 tarihinde görevde bulunmak" şeklinde düzeltmesi ile oluşan/oluşacak mağduriyetlerin önüne geçmesini sağlayacak adım atmasını ve bu sorunu biran önce çözüme kavuşturmasını arz ve talep ederiz.